torsdag 12 februari 2004

Garagedrömmar


Garagedrömmar
av Mats Kjellblad


Eftersom jag just läste "The Amazing Adventures of Kavalier & Clay" så skulle man ju kunna tro att jag skulle läsa superhjälteserier nu, men så är icke fallet. "Garagedrömmar" handlar om Isak sista sommaren med det gamla kompisgänget. De håller på att fixa med diverse fordon, repar med bandet och träffas i skogen på helgerna för att festa. Men de börjar bli vuxna och gänget kommer snart splittras. Vissa flyttar och andra stadgar sig och bildar familj.

Det här påminner jättemycket om hur det var hem-hemma. :) Inte detaljerna förstås, och jag har egentligen bara umgåtts i utkanten av ett sånt här kompisgäng (min brors kompisar nämligen, mina egna var inte riktigt av det här slaget). I "Allt för konsten 3" fanns det med en serie av Mats Källblad (ja, det verkar finnas två sätt att stava efternamnet på) som hade lite samma stuk, den handlade också om ett kompisgäng på landet. Den tyckte jag egentligen var lite bättre, men jag gillar "Garagedrömmar" också. Det ska visst finnas ett album till om Isak, och jag tror att det finns på biblioteket inne i stan. Måste åka dit och låna det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar