torsdag 23 augusti 2012

Den svarta ön


Den svarta ön
av Hergé

Jag fortsätter min läsning av Tintin, som jag råkade glömma läsa när jag var liten. Jag kommer aldrig älska serien, som de som läste den i rätt ålder ofta gör, men den är ju ändå underhållande. och förstås en klassiker, som man nästan ska ha läst.

I den här blir Tintin helt oförklarligt skjuten av några flygare. Han kopplar senare ihop detta med ett störtat plan i England och beger sig dit för att undersöka saken. En jakt börjar. Tintin jagar skurkarna och Dupontarna jagar Tintin, som är oskyldigt misstänkt för ett brott. Det hela slutar på en mystisk skotsk ö.

Tintins äventyr:
1. Tintin i Sovjet
2. Tintin i Kongo
3. Tintin i Amerika
4. Faraos cigarrer
5. Blå lotus
6. Det sönderslagna örat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar