torsdag 8 maj 2014

Rosor, kyssar och döden


Rosor, kyssar och döden
av Maria Lang

Puck och Eje får överraskande nyheter - Christer Wijk har förlovat sig! Puck är mycket nyfiken på vem fästmön, Gabriella Malmer,  kan vara - Eje vet ungefär, han känner åtminstone till hennes förmögne och inflytelserike morfar. En kraftig förkylning under deras resa i Berglagen gör att Puck måste inkvarteras hemma hos familjen Malmer, som bor alldeles i närheten. Här finns Christer och hans Gabriella, och alla andra i släkten.

Självklart blir någon mördad och en massa hemligheter kommer upp till ytan. "Rosor, kyssar och döden" är en av de Maria Lang-deckare som jag tycker bäst om hittills. Jag har ju läst många av dem tidigare men det var så länge sedan att jag faktiskt inte kommer ihåg dem, och jag vet absolut inte vilka jag tyckte var bäst då. Det är ju mycket som inte är så sannolikt i böckerna, men det är ju vad man förväntar sig av deckare från den här tiden. Och så är de roliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar