onsdag 17 juni 2015

Duttar med min bingopenna

Men hur går det med det där bokbingot? undrar du.

Jodå, hittills är en femtedel av rutorna avklarade. Och jag har ungefär tre månader på mig för resten. Det borde funka. Om jag inte råkar läsa enbart böcker som inte passar in. Vi får se.


Ingen av de här böckerna har jag bloggat om än. Jag ligger lite efter.

Reread something: "Farliga drömmar" av Maria Lang. Jag visste inte att det här var en av de som jag redan hade läst (jag läste flera av böckerna när jag gick på högstadiet – alltså på 90-talet), men efter ett tag började jag känna igen vissa detaljer rörande mordet.

Nonfiction: "Söndra och härska" av Henk Wesseling. Höll jag ändå på att läsa. Kändes redigt av mig.

Written by an author you've met: "Lucifers kärlek" av Margit Sandemo. Jag har pratat med henne på bokmässan. Och Sagan om Isfolket håller jag ju på att läsa för fjärde eller femte gången.

Published in 1915 – exactly 100 years ago: "Storhertigens finanser" av Frank Heller. Det här var det ju inte så stor sannolikhet att jag bara skulle råka läsa. Jag kollade upp vilka böcker från 1915 som bör läsas enligt "1001 böcker du bör läsa innan du dör" och valde en av dem.

A prize-winner: "Nattbarn" av Hanna Gustavsson. Vann Urhunden förra året och fanns i min SUB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar