onsdag 9 september 2015

Sjöjungfrun

Sjöjungfrun
av Camilla Läckberg

Ojdå, det var visst över fyra år sedan jag läste den förra boken i Fjällbackaserien. Jag tycker att böckerna är rätt trevliga, och framför allt humoristiska, men när det gäller deckare så finns det flera andra författare som jag prioriterar. Och det är inte ens säkert att de blir lästa särskilt fort. Vilken författare som helst kan tappas bort bland mina olästa böcker.

En man från Fjällbacka har varit försvunnen, och det vore väl inte Fjällbacka om han inte till slut hade hittats mördad. Men man kan inte begripa varför han är mördad. Vad polisen inte vet är att flera i hans bekantskapskrets har fått hotfulla brev. Men varför? Det verkar inte finnas någon anledning till det heller. Men någonstans i någons förflutna finns det väl ett svar.

Man vill hela tiden läsa vidare i boken, men det är inte en av de böcker som jag har tyckt bäst om i serien. Annars har jag ju tyckt att böckerna blir allt bättre, men nu har det kanske planat ut. Den som jag har tyckt bäst om är den förra boken, "Tyskungen".

Tidigare böcker:
- Isprinsessan
- Predikanten
- Stenhuggaren
- Olycksfågeln
- Tyskungen 
- Snöstorm och mandeldoft (novell)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar