tisdag 12 januari 2016

2015 års bästa ... serier

Det tredje inlägget med mina favoriter bland det jag läste förra året.

SERIEBÖCKER
Mina största favoriter var Hanna Gustavssons båda böcker om Iggy – "Nattbarn" och "Iggy 4-ever".

Och så gillade jag Malin Billers Frödingtolkningar i "I varje droppe är en ädelsten".

MANGA
Jag läste den avslutande delen av Natalia Batistas fina fantasyserie Sword Princess Amaltea.

Och precis som varje år tyckte jag att Detektiv Conan (Mästerdetektiven Conan, som serien hette när den fortfarande kom ut på svenska) var bra. Särskilt det tennisrelaterade fallet som Conan försöker lösa under en Londonresa, och som kunde läsas i volym 71 och 72.

MEMOARER
Den här! "Bread & Wine" av Samuel R. Delaney och Mia Wolff. Finns även på svenska om man hellre vill det.

"Dotter of her Father's Eyes" av Mary M. Talbor och Bryan Talbot var inte heller helt fel.

FAKTA
Är det normalt att årets bästa fackbok är en seriebok? Ja, varför inte?"Kunskapens frukt" av Liv Strömqvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar