lördag 9 januari 2016

Detektiv Conan Band 72

Detektiv Conan Band 72
av Gosho Aoyama

Som jag har väntat på att min syster skulle skaffa sig den här! Band 71 slutade nämligen utan att ett alldeles extra spännande fall hade fått sin upplösning. Conan och några i hans krets var i London, och en galen bombman hade hotat att spränga en bomb mitt under en stor tennismatch. Det var upp till Conan att lista ut vem i publiken som var bombmannen. Spännande!

Lite kul att alla inblandade i tennismysteriet hette som gamla grekiska och romerska gudar: Minerva, Apollo, Ares etc. Seriens tennisstjärna Minerva Glass ska tydligen vara inspirerad av Steffi Graf, men förnamnen måste väl ändå vara inspirerade av Venus Williams?

Conan hinner också med att lösa ett par andra fall i den här volymen.

Detta var det sista jag läste ut 2015, och därmed klarade jag också årets tyskaprojekt. Sex böcker på tyska skulle jag läsa. Under 2016 är planen att jag ska läsa sju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar