onsdag 31 oktober 2007

Blue Monday Volume 2: Absolute Beginners


Blue Monday Volume 2: Absolute Beginners
av Chynna Clugston-Major

Läs om volym 1, "The Kids Are Alright", här och här.

Mer knäppa äventyr med Bleu Finnegan och hennes vänner. Den här gången lyckas några av hennes killkompisar filma henne när hon badar och sprida filmen i skolan (some friends, huh?). En av killarna är lite kär i henne, och utpressar henne till att gå på date med honom. Saker som talar emot att det ska bli en bra date är att Bleu hatar honom just nu, att en annan av vännerna ser en chans till att skapa lite intriger samt att en gigantisk fisande utter (egentligen en irländsk mytologisk varelse), som bara Bleu och hennes bästis Clover kan se, följer med. Helt normalt i Blue Monday-världen.

En rolig serie, och jag gillar att karaktärerna har speciella kläd- och musikstilar (mod, britpop etc.). Jag tycker att den har blivit lite bättre sedan volym 1. Jag kanske borde köpa den i alla fall. (Det verkar inte finnas nån jag kan låna volym 4 av, och om jag köper den måste jag ha alla delar. Så är det bara.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar