torsdag 18 oktober 2007

Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket


Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket
av Gunnar Ardelius

En kort roman med ett långt namn. Den handlar om två ungdomar, Morris och Betty, och deras kärleks uppgång, nedgång och fall. Man ser dem bara i korta glimtar, det är väldigt korta kapitel och allting sägs inte så tydligt. Men det är ju vackert beskrivet. Jo, jag tyckte om boken, men man får ju räkna med att den tar slut efter bara en liten lässtund på soffan. Ska man leva i den i flera dagar får man läsa väldigt långsamt. Eller vara en sådan som låter det gå tid innan den börjar på nästa bok. Det kan inte jag, även om jo, jag tänker faktiskt på böcker som jag har läst för länge sedan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar