tisdag 7 juni 2011

Jag är faktiskt väldigt mjuk på magen


Jag är faktiskt väldigt mjuk på magen
av Lisa Tofft

Innan har jag bara sett Lisa Toffts bilder som vykort och en och annan magnet. Men det här är alltså en bok som samlar bilderna. Den fick den följa med hem från biblioteket.

De föreställer ett djur (eller någon annan figur, jag kan inte riktigt identifiera alla arterna) som säger något tankeväckande eller finurligt. Boken är bra för den som vill ha många bilder eller kanske samla alla. Den är också snygg. Annars har ju vykorten kanske fler fördelar, nämligen att det blir lite för mycket med alla bilderna på en gång, några försvinner, och att jag kan tänka mig att man vill dela med sig av vissa bilder genom att skicka dem till en vän eller sätta upp dem på väggen på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar