lördag 4 juni 2011

Räkna gärna ut sannolikheten

I höstas när jag höll på med Cecilias Historiska romanens ABC-utmaning så var det en bok som jag ville ha med på temat Kina, men jag kunde inte komma på vare sig titeln eller författaren. Det var något med färger i titeln. Och nåt typiskt kinesiskt. Djur? Den borde också ha kommit ut under sent 80-tal eller tidigt 90-tal.

Jag försökte googla mig fram till ett svar. Cecilia försökte söka efter den i biblioteksdatabaser eller nåt. Jag skickade t.o.m. ett meddelande till min gamla kompis som jag lånade den av på gymnasiet, men hon hade alla sina gamla böcker nedpackade. Jag lyckades aldrig ta reda på vad det var för bok.

Igår hade vi läsecirkelsmöte, och eftersom det var säsongens sista så var det lite extra festligt. I stället för att som vanligt träffas på ett café i stan så var vi hemma hos Cecilia. Vad gör man om man som boktok råkar befinna sig hemma hon en av sina läsecirkelsvänner? Kollar dens bokhylla förstås! Och vilken bok HAR CECILIA I SIN HYLLA?!



"Gröna draken, vita tigern" av Annette Motley.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar