torsdag 4 april 2013

Dåliga nyheter - Nedläggningar i Göteborg

Serieförlaget Optimal lägger ner. Tråkigt. Jag har läst en del av deras utgivning, bland serier av Daniel Ahlgren, Malin Billers "Om någon vrålar i skogen", Åsa Grennvall, Gunnar Krantz, Mats Källblad, Joakim Lindengren (Kapten Stofil), Karna Rusek, Li Österberg och Patrik Rochling och inte minst Allt för konsten-antologierna. Nu senast köpte jag Jenny Berggrunds "Med eller utan dig", som jag inte har hunnit läsa än.

Bara ett par dagar efter att jag hörde talas om den nedläggningen så får jag reda på att Partille bokhandel upphör. Också tråkigt. Och jag har ju inte ens hunnit besöka butiken efter att den flyttade in till Göteborg förra året. Det är nästan så att jag måste åka dit i helgen bara för att ha varit där åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar