söndag 9 februari 2014

En smakebit på søndag (vecka 6)

http://gronneskoger.blogspot.se/2014/02/pluss-enda-en-en-smakebit-pa-sndag.html
Det här är veckans bidrag till Flukten fra virkelighetens smakebitsutmaning. Klicka på bilden ovanför för att läsa andras smakbitar från vad de läser den här söndagen, och information om hur du kan delta själv.

Jag har just börjat på en ungdomsbok som hittills verkar väldigt lovande. Jag gillar språket.

Olivia, 17 år, har precis blivit dumpad av sin pojkvän sedan flera år och vet inte hur hon ska klara att komma över det. Vännerna försöker trösta henne.
Emma messar: "Jag tänker på dig, du är världens bästa och du klarar allt. Glöm inte det. Puss!!!"
Det är ljug förstås. Jag är värdelös och jag klarar inte ett skit. Men jag blir glad ändå.
(Sara Ohlsson, "Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag", s. 17)

32 kommentarer:

  1. Så bra at boken virker lovende! Kjærlighetssorg er ikke enkelt, spesielt når man er 17. Ha en fin søndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen inte enkelt för Olivia, kan jag säga nu när jag har läst ut boken!

      Radera
  2. Ingen grei situasjon å være i, og spesielt ikke om man er 17 år. Tusen takk for smakebiten og ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, det var visst en tuff situation för Olivia.

      Radera
  3. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  4. En virkelig fin tittel, men en fæl situasjon å være i! Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är titeln speciell? Man vill ju läsa!

      Radera
  5. Läste den här för ett tag sen, men gillade den inte. Hoppas den går bättre hem hos dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att den var rätt bra. Men det är ju olika vilka böcker man gillar. :)

      Radera
  6. Jag gillar titeln på den här boken. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Jag funderar på om jag har läst den här men efter att ha tittat i arkivet så verkar det inte så.. Konstigt. Jag kanske har velat läsa den så länge att det känns som om jag faktiskt har läst den ;)

    SvaraRadera
  8. Läste denna för ganska längesen. minns tyvärr inte så mycket!

    SvaraRadera
  9. Också jag har läst den. Jag tyckte den var ok, men inte superbra. Får se vad du tycker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den var rätt bra. Får väl se vad jag tycker när det har gått längre tid. :)

      Radera
  10. Intressant titel. Är lite nyfiken på den här boken. Tack för smakbiten. :)

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten. Det där är verkligen en titel på en bok som gör att man minns den.

    SvaraRadera
  12. En smakbit som verkar lovande. Önskar att jag hade tid att läsa många fler böcker än jag gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det ständiga problemet. Det finns alltid så många fler lovande böcker än vad man hinner läsa.

      Radera
  13. Kjærlighetssorg, er tøffe greier:) Viktig med venner etter et brudd, som løfter deg opp igjen. Likte smakebiten! Ha en fin søndagskveld!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast i den här boken kan man ju fråga sig vilka av vännerna som faktiskt lyfter Olivia och vilka som inte gör det.

      Radera