tisdag 30 september 2014

Bokmässan 2014


Vad gjorde jag nu på Bokmässan? Inträdesstämpeln på höger handled kan ju inte vara längre än mitt minne. Jag var där både lördag och söndag tillsammans med min syster och min kompis Marie, som båda hade rest ner över helgen. Vi hann med att gå igenom montrarna relativt grundligt, men även sent på söndagen kan man plötsligt hamna i en gång som man inte alls känner igen.


LÖRDAG

Jag har ju redan lagt ut några bilder från lördagen. Jag tittade bl.a. på ett samtal på Seriescenen mellan Joanna Hellgren och debutanten Hilda-Maria Sandgren, som båda ritar serier i blyerts (alltså inte tuschade). Och i ABF:s monter pratade Anneli Jordahl, Kristina Sandberg och Ninni Holmqvist om sina böcker, temat för samtalet var att vara kvinna på 50-, 60- och 70-talet. Väldigt intressant. Måste läsa deras böcker. Sedan var det också någon monterprogrampunkt som vi tänkte se, men där vi hamnade för långt ut och inte hörde något. En jobbig grej med montergrejer är ju dels detta, att man kommer för nära någon annan monter med högtalaranläggning eller att ljudet bara drunknar i mässans allmänna sorl. Eller att man måste sitta på golvet och sedan inte kan resa sig p.g.a. sovande fötter. (Värdigt ...) Man kan ju gå på seminarier med bara inträdesbiljett på söndagarna (bekvämare) men jag hittade inget som lockade.


SÖNDAG


På söndagen ville jag se Ulli Lust på Seriescenen, men det var inställt p.g.a. sjukdom. Deppigt. Såg däremot en del annat, t.ex. Anna Charlotta Gunnarsson som pratade om sin bok "Popmusik rimmar på politik" och tv- och radioprogrammen på samma tema. På söndagen hann jag också säga hej till min kompis Karin (som hade vunnit en deckare i ett quiz), men bara för att vi sms:ade under dagen och till slut bestämde en plats. Jag ser på facebook att många som jag känner var på Bokmässan (jag bor ju inte så värst långt från Göteborg), särskilt på lördagen, men jag sprang inte på en enda.

KÖPT

Lördagens bokskörd blev ganska mager. Skandal, tyckte vi allihop. Så på söndagen unnande jag mig först ett antal böcker lite här och var, och sedan var det halva priset i en av second hand-montrarna. Plötsligt hade jag köpt massor av böcker. Och då var ändå inte Hotell Gästis där i år.

Man kan inte köpa allt på en gång, och därför tog jag kort av en mängd böcker som ska köpas/lånas senare eller åtminstone kollas upp närmare.


1 kommentar:

  1. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

    SvaraRadera