torsdag 25 september 2014

Sayonara September

Sayonara September
av Åsa Ekström

Jag har läst den här seriepocketen tidigare, och även del två i serien, men sedan råkade det dröja så himla länge innan jag skaffade den avslutande boken att jag måste läsa om de båda första innan jag kan läsa klart. Måste få veta hur det går!

Alex flyttar till en ny stad för att gå en serietecknarutbildning. Nu kommer jag inte ihåg om det faktiskt står att det är Serieskolan (Kvarnby folkhögskola) i Malmö, men annars så är den i alla fall det som Alex skola är baserad på. Här får man läsa om den krävande men roliga utbildningen, och några av klasskompisarna ägnas fördjupande kapitel (jag gillar det greppet). Allt verkar bra, men det finns vissa tecken på att Alex förflutna inte har varit smärtfritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar