lördag 1 augusti 2015

Min version av TBR Jar

SUB-status idag: 1618 st. Inte så konstigt med tanke på att jag hade besök av en boktokig vän, och vi sprang på loppisar och letade böcker nästan hela dagarna.

Och så har jag fått en ny idé! Jag har sett lite här och var att folk gör TBR Jars. Man skriver sina olästa böcker på lappar och lägger i en burk, och så drar man en lapp för att se vilken bok som ska läsas härnäst. Alla har väl lite olika system, om alla böcker bestäms så här eller bara när man inte kan bestämma sig själv, om alla olästa böcker är med i burken eller bara vissa, kanske har man olika färger på lapparna för olika genrer. Vissa pysslar ihop jättefina burkar.

Även om jag gillar att pyssla så har jag gått in för en helt opysslig metod. Jag köpte en lottring. Jag gillar lottringar. Det är roligt att ordna sina egna lotterier.
Och så gjorde jag en dragningslista i datorn med hundra böcker från SUB:en. Inga särskilt nyinköpta, utan alla har väntat på att bli lästa i flera år. Tidigare har jag visat upp en bok ur min SUB varje månad. Nu tänker jag i stället ta en lott, och så är det meningen att vinnarboken ska läsas under månaden.

Idag drog jag lott nummer 66. Enligt min vinstplan är det "Do You Remember the First Time?" av Jenny Colgan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar