söndag 25 december 2016

Juldagen

Jag hoppas att alla har en riktigt mysig juldag, kanske med en julklappsbok eller en hel bunt. Här är de böcker som jag fick igår. Ja, det blir mest böcker som jag får. Och mest böcker som jag har önskat mig. Enbart böcker som jag har önskat mig faktiskt. Tydligen är det inte så lätt att köpa böcker till mig.

Uppifrån:
Karin Johannisson - "Den sårade divan"
Annika Norlin - "Texter"
Lucia Berlin - "A Manual for Cleaning Women"
Hanna Hellquist - "En tryckare på Blue Moon Bar"
Grady Henrix - "Horrorstör"
Marika McCoola (!), Emily Carroll - "Baba Yaga's Assistant"
Neil Gaiman - "The View from the Cheap Seats"
Lisa Wool-Rim Sjöblom - "Palimpsest"

Och så fick jag ju en Jane Austen-actionsfigur. Så klart. Tack så mycket! :)

Den läsande tomten brukar stå någonstans i min bokhylla varje jul.

Jag borde ju ha tagit en fin bild på de böcker som jag gav bort också, men det glömde jag förstås i den allmänna tejpstressen den 23:e. Typiskt.

Nu ska jag ut och jaga pokémon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar