söndag 17 december 2017

Färjan

Färjan
av Mats Strandberg

Jag ligger väldigt efter med bloggandet. Jag hade ju gärna hunnit i kapp till nyår, så nu kommer det nog bli många och korta inlägg ett tag framöver.

Jag är ju från västkusten så jag har aldrig åkt finlandsfärja, men jag tror att jag har konceptet klart för mig. (Har åkt färja till Danmark och England.) Mycket festande. De som ska åka med färjan Baltic Charisma den här vändan känner förväntan, eller kanske ängslan eller desperation. Det finns så många skäl att åka finlandsfärja. Sedan är det ju de som jobbar där, i massor av olika funktioner, och som trivs mer eller mindre bra på arbetsplatsen. Man hinner få en riktigt bra bild av färjan och de som reser med den. Det är flera personer som man blir lite extra fäst vid. Och sedan händer det där som gör just den här resan annorlunda och man fortsätter läsa med andan i halsen. Kommer "mina" personer klara sig undan blodbadet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar