lördag 26 maj 2012

Då kör vi då, Lotta


Då kör vi då, Lotta
av Merri Vik

Den här boken fick jag inte tag i förrän för några år sedan (okej, det är visst sju år sedan nu). Det är, eller åtminstone var den då, en av de som kommer upp i högst priser på t.ex. Tradera. Men jag tror faktiskt att jag har läst den för länge sedan också. Jag tror att en av mina kompisar hade den. Man brukade ju låna Lottaböcker av varandra.

Här är Lotta alltså nygift, men det handlar inte som man skulle kunna tro om henne och Paul. I stället åker han på jobbresa till Kina och Lotta åker på bilsemester med Giggi, som både är ledig (ovanligt, eftersom hon pluggar till läkare) och har tagit körkort i hemlighet. Det händer förstås en massa kul. Trevlig och väldigt somrig bok.

Lotta-böckerna:
1. "Det är Lotta, förstås!"
2. "Ja, se Lotta!"
3. "Lotta är sig lik"
4. "Skärp dig, Lotta!"
5. "Lotta slår till"
6. "Fara på taket, Lotta!"
7. "Vilken skiva, Lotta!"
8. "Skriv upp det, Lotta!"
9. "Rena snurren, Lotta!"
10. "Se dig för, Lotta!"
11. "Bra gissat, Lotta!"
12. "Platt fall, Lotta!"
13. "Rena mörkret, Lotta!"
14. "Hejda dej, Lotta!"
15. "Full fart, Lotta!"
16. "Arma Lotta!"
17. "Vilken fullträff, Lotta!"
18. "Håll masken, Lotta!"
19. "Lotta i topp"
20. "Var glad, Lotta!"
21. "Vilken vals, Lotta!"
22. "Festligt, Lotta!"
23. "Vilken tur, Lotta!"
24. "Alla tiders Lotta"
25. "Rena karusellen, Lotta!"
26. "Ge aldrig upp, Lotta!"
27. "Mitt i prick Lotta!"
28. "Lotta går till sjöss"
29. "Det spökar, Lotta!"
30. "Lotta går till väders"
31. "Heja Lotta!"
32. "Toppen, Lotta!"
33. "Fyndigt, Lotta!"
34. "Full rulle, Lotta!"
35. "Rena cirkusen, Lotta!"
36. "Rakt i plurret, Lotta!"
37. "En ros åt Lotta"
38. "Kära Lotta"
39. "Alltid Lotta" 
40. "Lycka till, Lotta"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar